L'egotista

I was such a cool kid in highschool...well I still am...
Ma gandeam zilele astea  la cat de sucky I am as a friend**( uneori trec drept egoista)...si mi-am adus aminte de o piesa de teatru pusa la punct in urma unui brain storming al grupei de italiana clasa a 11-a (parca) din care cu mandrie faceam parte...I was so cool incat mi-am regizat, scris si jucat propriul rol (Woody Allen knows shit :D).

Piesa de teatru trata elementele cu care se confruntau adolescentii (pe vremeaaa meeeaaa) gen sex, drugs, rock and roll, prieteni, sport, planuri de viitor (unele lucruri par sa nu se schimbe niciodata)...Personajul central era un aiurit, personaje secundare erau elementele 'cestea personificate de adolescenti, ce bantuiau eroul, ceva gen  Christmas Carol a lui Dickens (a se remarca originalitatea)...Rolul meu: L'egoista fara sa aiba vreo legatura directa cu personalitatea mult prea foarte complexa si glamuroasa a actorului-diamant, suna ceva de genul:
Eu, sunt egoista.
Te vei intreba "de ce?", pentru ca imi place, ma face sa ma simt...sigura. Uita-te la mine! Sunt fericita. Am totul!...doar pentru mine. Nu impart nimic...cu nimeni, nici macar cu ai mei, nici iubirea nu o dau...stii cat de usor e sa fii egoist?
Nu dai dar nici nu astepti nimic, iar tot ce faci...e pentru tine. Toti ma venereaza, sunt pentru ei...un exemplu, ma invidiaza pentru marele respect pe care mi-l port.
Sunt frumoasa! Sunt inteligenta, sunt sclipitoare!
Uita-te la mine! Sunt stapana universului!...dar, la ce-mi foloseste? Mi se intampla sa plang, singura...si nu e nimeni care sa ma tina in brate, nimeni care sa ma mangaie...nimeni care sa ma asculte..




egoist, egotist vs altruist
Daca exista sau a existat vreun curent egoistic...sign me in, daca nu, inventati unul.
Acuma lasand personajul hiperbolizat la o parte, in viata reala ori suntem cu totii egoisti/egotisti ori termenul nu ar trebui sa mai existe...iata de ce:

In teorie, adica conform definitiei DEX, altruistul este o persoana ce manifesta o atitudine morală sau dispoziție sufletească a celui care acționează dezinteresat în favoarea altora, ori eu nu stiu pe cineva care in esenta sa fie altruist, sau daca exista o fi undeva in Tibet, levitand prin pesteri.

Practic vorbind gestul dezinteresat din dragoste sau prietenie in favoarea celorlalti provine, la modul foarte subtil, din dorinta de a valida o trasatura de caracter a propriei persoane, in cele din urma termenul dezinteresat se pastreaza doar in aparenta pentru ca actiunea e "pentru tine" dar  in cele din urma se intoarce la "mine". Tradus prin ma iubesc mai mult, stiind ca pot sa fac lucuri in sprijinul prietenilor mei. Ma iubesc mai mult stiind ca pot fi o persoana generoasa, capabila de iubire. Ma sacrific pentru tine pentru tine pentru ca sunt genul de om care ii pune pe cei ce ii iubeste pe primul loc. Adica pana la urma si altruismul asta vine cu beneficii, mult mai discrete ce-i drept, dar poate mai valoroase.


Egotism = Purtare, atitudine caracterizată prin acordarea unei importanțe exagerate propriei individualități, propriei persoane. ♦ Cult al propriului eu; egolatrie, egocentrism.Atitudine individualistă care provine din acordarea unei importanțe exagerate propriei persoane.

Si pana la urma there's nothin' twisted 'bout it...doar esti cea mai interesanta, surprinzatoare si complicata "jucarie" primita cadou de la viata careia vesnic ii "cresc" piese noi, isi instaleaza versiuni noi de programe, ii apar functii sau accesorii. E normal sa fii centrul universului tau...si daca nu ma insel...asta e o regula de baza a crestinismului  Iubeste-ti aproapele ca pe tine insati.

** apropo de cat de sucky I am as a friend...prieteniile sunt si ele de mai multe feluri...cum e patlageaua spre exemplu...si nu pot fi definite asa brut, crud, in alb-negru, aici e cu nuante...si la o privire asa scurta...incadrez prietenul in 2 categorii, ca'n contabilitate, ala activ care se agita,  face lucruri concrete, palpabile, fizice...si mai e pasivul ( ala sunt eu ) prietenul care asculta, face terapie, te sustine moral...evident fiecare caracter e si activ si pasiv in proportii diferite...uneori as vrea sa fiu mai activa.

p.s. daca ai citit textul si nu te regasesti, mai incearca o data
daca esti la a doua citire si iar nu te regasesti, traiesti in negare...
daca ai citit a 3-a oara si tot nu esti de acord...e foarte posibil sa folosim limbaje diferite.
daca ai citit a 4-a oara si tot nu ne potrivim Don't sweat it! mi se intampla si mie sa gresesc :D muhahaha

* Io sono egoista, domandarai perche...perche mi piace, mi fa sentire sicura. Guardami, sono felice, ho tutto solo per me. Non condivido niente con nessuno, neanche' con i miei, neanche l'amore lo condivido...sai quanto e facile essere egoista? Non regali e non aspetti nulla, e tutto cio' che fai, e per te. Tutti mi venerano, sono per loro un' esempio, m'invidiano per il mio gran' rispetto della propria persona. Sono bella, sono intelligente, sono clamorosa. Guardami! sono la regina dell' mondo!...Ma...a che mi serve, mi capita di piangere da sola e nessuno mi abbracia, nessuno mi accarezza, nessuno mi sente...Sono sola.

Designer: FThemes.com | Converter: Blogger Themes & Blogger Templates
Flippa