Abilitati fonctionaricesti

Ipoteza:
Ma copile...nimic...da nimic pe lumea asta nu se compara cu fonctionarul public...cu angajatul la stat ...omul platit prost de un stat destept...

Angajatul la statul roman...e comoara la casa omului...e mana cereasca...e sarea de pe rana atunci cand te tai cu cutitul...e urina proaspata pe muscatura de sarpe...e miere peste amigdale zgariate...balsam pe buze crapate...e tamaie, ambrozie si nectar...lapte de capra olimpiana...

Angajatul la statul roman...e paradox...e sarac frate...da cinstit...platit prost, da excesiv de zelos...e si abuzat consensual si cu banii luati...ma copile...statu' care nu are fonctionar public romanesc...sa-si cumpere...sau si mai bine...sa-l atraga cu un salariu si mai mic...

Descrierea plina de comparatii, epitete si figuri de stil, la modul abuzivo-excesivo-descriptiv e folosita de catre autor cu scopul de a sublinia un fapt..adica ala ca fonctionarul public romanesc tine cu lupu' adica cu statul in cazul de fata...pai ma copile...daca Robin Hood ar fi avut un mormant...si n-ar fi fost un personaj fictiv...acum s-ar fi rasucit in el, daca Andri Popa nu umbla cu peptul dezvelit...sa faca aprindere de plamani si apoi sa moara in chinuri grozave...acum s-ar fi crucit...daca UndeEstiTuTepesDoamne...ar fi trait si el cateva sute de ani biblici ca Avraam...s-ar fi tras singur in teapa de uimire...sa vaza ca ici (a se citi frantuzeste "isi")ala sarac ia de la ala sarac ca sa dea la ala bogat...

Ca sa fim precisi...ma duc la sectiunea de taxe si impozite (chestie grea) sa declar ca prostu'onest o parcela de pamant, o patratica, un scuipat...sa stie astia sa ma ia in evidenta...ca apoi sa poata linistiti sa-mi ia birul...si eu sa stau linistita...ca nu vine nimeni sa-mi ia gaina si scroafa din cotet...




Demonstratia:
Stau la coada organizata civilizat...imi vine randul, ma ia Serjinho (fonctionarul) in colimator...intind timorata docomentele...intreb si eu una alta sa ma asigur ca am complectat corect campurile cu asterics...imi raspunde cu o mutra acra/acrita si da lenes din mana, in semn ca oricum nu asta conteaza...

Si'ncepe dansul...ca daca exista constructie pe scuipatul de teren...pardon suprafata...ca daca cotetul nu e cotet si o fi cumva vr'un palat de clestar..."nu nu"...ca daca nu cumva fac vr'un mish mash sa ma eschivez de la vr'un bir suplimentar..."pai..nu cred, nu, nu stiu"...ca daca cade drobul de sare si moare copilul..."pai..."...ca el se duce sa intrebe mai sus..."du-te" zic, la modul cel mai politicos...nu inainte sa dau din gene sa-mi cristalinizez vocea si sa ma scuz inocenta ca-s copila si nu stiu d'astea...asta mergea de fiecare data..nu si acum, caci Serjinho e implacabil (and most probably gay muhahhahha)..

...pai ma mai baiatule...serjinho care esti serjinho...daca asta scrie pe hartoaga pe care tot de la voi o am...si asa zice si legislatia...si asta sta scris si in stele...pai asa e...acuma ca legile's interpretabile...asta deja nu mai e de domeniul meu de activitate...pai mai serjinho care esti serjinho...m-ai vazut pe mine mai latifundiara cu mii de hectare zestre si ai zis ia ma sa o ardem p'asta la impozit...sa mai aiba si cerberii aia ce fura...

...Cat timp a lipsit fonctionarul...intrasem intr-un trip dinala sf...ca ii stiu eu pe astia cum sunt...te inchid si pentru ce n-ai facut...si pentru ce n-a facut stramosul stramosului tau...daja imi simteam bratari la incheieturi...muncind in mine de sare...deja ma gandeam pe cine trec pe lista de vizite conjugale...deja ma gandeam ce compot ii zic la mama sa-mi faca si la ce pagina sa-mi bage pila in biblie...sau si mai bine...cum sa fug din oras...din tara...cum sa inot pana in australia...la canguri...transpiratii reci imi curgeau pe frunte...se intoarce dupa 10 minute care au parut anii in care imi ispaseam pedeapsa...

Ofc I was clean...serjinho dadu verdictul...vadit ofticat...eu imi iau hartoagele cu un ranjet marsav si satisfacut in gand...si aceeasi paloare inocenta si politicoasa pe fata..." o zi frumoasa va doresc"...in aceste conditii de umiditate se traduce printr-un sirag de injuraturi pe care eu nu le zic dar el le intelege...

Concluzie:
statul te fura
functionarul te fura
legislatia te fura

concluzie la concluzie:
tu da-mi o lege...ca o relaxez eu...

p.s. asta fuse o satira, un pamflet, un misto, adiica o realitate trista


enjoy!

Designer: FThemes.com | Converter: Blogger Themes & Blogger Templates
Flippa