Cardio - I love to hate you

Cine e si ce vrea de la noi?
Well este o activitate fizica ce-ti ridica pulsul si-l mentine ridicat o perioada de timp.

Ce vrea de la noi?
sa ne omare incet, dureros si sigur. :D
Just kidding.

De ce?
Pentru ca vine vara (sper eu...ca m-am saturat de tundra din spatele blocului)si the jolly season tinde sa aiba efecte acoperitoare. (si nu vorbesc de haine groase)
Pentru ca the michelin man nu mai e trendy.

Pentru ca daca alerg dupa tramvai nu mai gafai ca o doamna distinsa de 60 de ani.
Pentru ca fumez si sper ca pot compensa raul prin miscare.
Pentru ca imi place sa-mi construiesc corpul prin antrenamente cu greutati si am o maxima curiozitate sa vad ce am creat.
Pentru ca fac febra musculara dupa antrenamentul cu greutati si vreau sa o scot cat mai repede din corp, pentru a face loc alteia.
Pentru ca vreau sa-mi provoc rabdarea.
Pentru ca ma scapa de stress si frustrari :D.
Pentru ca cu fiecare antrenament ma provoc sa fac mai mult, mai intens si ma duce la an orgasmic state of mind: I rule the world sorta' kinda'. (nebunele de endorfine)

Cum?
- La modul organizat prin participarea la clase speciale de aerobic/cardio/spinning/tae bo/pilates. Daca ai o problema cu autoritatea celorlalti, daca esti claustrofob, daca tii la spatiul personal si nu-ti place sa ti se zica ce sa faci :D, nu e cea mai recomandata varianta.
- La modul freestyle (my favorite):
Alergat, mers in panta, mers in rampa, powerwalk, sprinturi, intervale, jogging, eliptica, stepper, sarit coarda, circuite complexe, tabata.

Cand?
Pai in lumea fitness-ului exista tot felul de dezbateri in ceea ce priveste momentul zilei. Dar daca stam sa tot despicam firul in 4, uitam de ce ne-am adunat.
So, momentul ideal pentru cardio e oricand. (desi tot nu mi se pare o idee geniala sa-l faci inainte de antrenamentul cu greutati)
Dimineata, seara, dupa antrenamentul cu greutati...ramane la alegera fiecaruia.
Doar sa lasi sa treaca 1,5 - 2 h de la ultima masa.

Editor's choice

Pentru ca ma plictisesc repede si pentru ca am un scop in minte, iar cardio ajuta numai daca il practici constant. Imi place sa variez.

So ce fac eu:
- Steady state cardio:
adica 45-60 de min mers rapid pe banda inclinata treptat pana la maxim si inapoi. Extremely boring, ajuta maxim o muzica buna si numaratul oitelor.
- intervale dimineata
la prima ora, inainte de micul dejun. Adica un total de 20 de min, alternand un min de intensitate mica cu 1 minut de maxima intensitate (sau intensitate marita), sau 4 cicluri 1 min intensitate mica, 1 moderata, 1 moderat-mare, 1 maxim, si revenim la intensitate mica and so on. Penultimul minut este o cursa intre viata si moarte iar ultimul min e de cooldown.
- Tabata(aaaaaaaa):
In caz ca vrei sa ajungi sa vorbesti cu ingerasii. E varianta scurta si multpreafoarte intensa de cardio (nu se recomanda mai mult de 2 antrenamente de gen pe luna)And goes like this: 4 min dureaza toata treaba. Iti alegi un exercitiu, de exemplu genoflexiunile si timp de 20 de secunde faci cat de multe posibil, 10 sec pauza si o iei de la capat.
- circuit de complexe:
4-5 exercitii compuse, executate cu o bara, 10-12 repetari fara sa lasi bara jos, 3-4 circuite pe antrenament.

enjoy
for more info don't hesitate to google

Designer: FThemes.com | Converter: Blogger Themes & Blogger Templates
Flippa